Welpen

Welpen (7-11 jaar)

Ben jij tussen de 7 en 11 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets spannends te doen en grappige dingen te leren, samen met andere kinderen van jouw leeftijd? Kom dan bij de welpen en speel mee in de jungle!

De kinderen van 7 tot en met 11 jaar spelen, bouwen, speuren, knutselen, koken, varen en beleven de spannendste avonturen. Bij het spelen gebruiken de welpen hun fantasie en dit draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen. Dit alles gebeurt onder leiding van deskundige vrijwilligers. Lees meer over wat Scouting is.

Spelen

De welpen spelen en beleven allerlei spannende avonturen. Er is altijd wat te doen. Speuren, pionieren, varen, knutselen, koken en samenwerken. Ook gaan we eropuit om vanalles te doen en dragen we bij aan maatschappelijke doelen. De verschillende activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen. Op alles wat de kinderen bij de welpen leren, wordt voortgeborduurd bij de scouts. Dit heet bij Scouting de 'doorlopende leerlijn'.