Bevers

Bevers (5-7 jaar)

Ben je tussen de 5 en 7 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets leuks te doen, lekker buiten te spelen en allemaal dingen te leren? Kom dan bij de bevers! Hier doe je allemaal leuke spelletjes met kinderen die even oud zijn als jij.

De kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting 'bevers' genoemd. Bij de bevers ligt de nadruk op het spelen en leren in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken onder leiding van deskundige vrijwilligers. Lees meer over wat Scouting is.

Spelen

De bevers spelen, knutselen, gaan op pad en gebruiken hierbij hun fantasie. Dit is niet alleen superleuk en gezellig, maar draagt ook bij aan de ontwikkeling van de kinderen!

De bevers allerlei avonturen mee en leren ze van alles en nog wat. Ze knutselen, ze leren dingen over de natuur, ze horen over andere landen, komen tot rust en gaan koken of doen proefjes De verschillende activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen. De vaardigheden die kinderen bij de bevers opdoen, worden uitgebouwd bij de welpen zodat kinderen zich continu blijven ontwikkelen. Dit wordt bij Scouting de 'doorlopende leerlijn' genoemd.